Blogia

PARTÍU CARLISTA: pola defensa de la nuesa tierra

Rueda de prensa de presentación de la campaña SOS Asturies

Rueda de prensa de presentación de la campaña SOS Asturies

Una veintena d’organizaciones llamen a manifesáse l’ochu setiembre n’Uviéu baxo’l llema SOS Asturies y anuncien la creación d’un espaciu de xunidá d’aición.

 

Con una rueda de prensa nos llocales de la CSI na Casa Sindical de Xixón una veintena de organizaciones polítiques sindicales y sociales anunciaron la so voluntá d’aniciar "un procesu d’alderique conxuntu al rodiu la necesidá de xenerar un espaciu de xunidá d’aición plantegando únicamente’l lema SOS ASTURIES como puntu d’aniciu" y teniendo en cuenta dende’l entamu "la soberanía de les presones y muerganizaciones que quieran participar, respetando la so propia perceición de la rialidá y los sos analís políticos entendiendo que sacantenes les presones y partios políticos responsables de la situación llaceriosa na que s’afaya Asturies (FSA-PSOE, IU-LV-BA y PP), la propuesta ye abierta dafechu".

 

L’unicu condicionante que planteguen ye’l de "compartir esta necesidá de trabayu xunitariu en defensa de los drechos personales y coleutivos del Pueblu Asturianu".  

 

Con too ello, les organizaciones que roblen esta declaración  convoquen a la sociedá asturiana a manifestase esti 8 de setiembre con un baberu principal compartíu baxo’l llema SOS ASTURIES y convocatoria individual de cada organización magar les 13 hores na Estación del Norte d’Uviéu. L’ocho setiembre va cellebráse un actu políticu de presentación de la nueva campaña y espaciu xunitariu SOS Asturies. Ente la veintena d’organizaciones atópense Andecha Astur, PCPE, Partíu Carlista d’Asturies, Corriente Sindical d’Izquierda (CSI), Darréu, Cordinadora Antifacista d’Asturies, asociaciones xuveniles y culturales como N’AST, El Roblón, Bilortu, Atenéu Cultural Xuan María Acebal, Riscar Roxu, Ensame Sidreru, Remanecer, la Fundación Asturies XXI y la Fundación Obrera d’Investigación y Cultura, ente otres.

 

Un caballero aventurero

Un caballero aventurero

LA NUEVA ESPAÑA

25 de mayo de 2009

 

José Ignacio Gracia Noriega


El indiano, suma de infinidad de indianos, tenía una característica común a todos: la de ser un aventurero, aunque él mismo no se lo creyera. Los motivos de la emigración eran principalmente económicos: marchaba a América con el propósito de mejorar de posición con respecto a la vida que le aguardaba en la aldea. Pero también los hubo que marcharon por otros motivos, y el motivo político no fue de los de menos importancia ni de los menos frecuentes. En la múltiple tipología del indiano, los hubo que embarcaron por no empuñar las armas, principalmente por no ir a las guerras de África, y los hubo que tuvieron que embarcar por haberlas empuñado.

Entre éstos figura José González Cortina, abuelo materno de Ezequiel Canella, que fue quien me proporcionó los datos que figuran en esta breve biografía. Había nacido en Villoria, concejo de Laviana, que dio un nombre ilustre a la Iglesia y a la filosofía escolástica, el dominico fray Zeferino González, que llegaría a cardenal. En el pueblo de al lado, Entralgo, nació, como se sabe, el novelista don Armando Palacio Valdés, que saca en su novela «Sinfonía pastoral» al propio fray Zeferino aconsejando a un indiano imaginario y paisano, de nombre Antón Quirós, que era más convencional que José Gutiérrez Cortina. El año del nacimiento de nuestro personaje fue el de 1855: a tiempo para participar en la tercera carlistada. Su padre, Ignacio Gutiérrez Ordóñez, era de Lada y casó con Dolores Cortina Canella, parienta de Fermín Canella Secades, quien llegaría a rector de la Universidad de Oviedo.

Ignacio Gutiérrez estableció una herrería detrás de la iglesia de Villoria. Su hijo José Gutiérrez Cortina era hombre de templo. En cierta ocasión, siendo todavía un muchacho, bajó al mercado de Pola de Laviana (en las aldeas, cuando se va a la villa, siempre se dice «bajar», siempre se «baja a la villa», como si se tratara de una nostalgia de la vida de otros tiempos, en que las aldeas se dispersaban por las montañas y la aldea estaba en el valle). Le acompañaba un hermano suyo. Durante su recorrido por el mercado, le mordió un cerdo. Temiendo José que el cerdo pudiera tener la rabia y no abundando los médicos entonces tanto como ahora, corrió a la herrería y solicitó al herrero que le cauterizara la herida: éste se asustó y se negó en redondo. Ante la negativa, José tomó un hierro al rojo vivo y él mismo se lo aplicó a la herida. Seguidamente, hubo de asistir a su hermano, que se había desmayado.

Probablemente, José Gutiérrez Cortina fue de los que no se planteó abandonar el valle de Laviana en su vida. Una vez que aprendió a leer, a escribir y a echar cuentas, entró a trabajar en la fragua de su padre. Trabajo no faltaba. Se trataba de un negocio próspero y en marcha. Pero un buen día se acercó a la herrería don Melchor Valdés, pirotécnico muy conocido en el valle y gerifalte carlista que montaba una tranquila y poderosa mula blanca, que no tardaría en hacerse famosa en media Asturias. Don Melchor levantaba una partida para devolver el trono al rey legítimo, a Carlos VII, cuyos partidarios ya combatían en las Provincias Vascongadas, Cataluña y Valencia. Corría el año 1872 y José Gutiérrez no lo pensó dos veces: agarró una escopeta de caza, un puñado de cartuchos, se calzó unas alpargatas nuevas y se sumó a la partida, que llegaría a ser de unos cien hombres; casi un ejército.

Por la Colladona pasaron al concejo de Aller, reducto carlista en el que conoció a Próspero Tuñón, a Ángel Rosas, al comandante Santaclara y, sobre todo, a Faes, que dio a la guerra carlista en Asturias una gran movilidad: a través y más allá de las montañas, lo mismo estaban en Infiesto o en Ribadesella, exigiendo el pago de impuestos y raciones a los ayuntamientos liberales, que de regreso en Laviana.

Salía por primera vez de Asturias. Al cabo de un año de campaña, un cura de León llamado don Antonio Milla recorrió las zonas leales de Asturias para reclutar guerrilleros que abandonaron Asturias por Caso para internarse en los montes de León y Palencia caminando de noche y durmiendo de día, comiendo boroña y ordeñando las vacas que encontraban en los prados. Al cabo de quince días alcanzaron Vizcaya sin disparar un tiro. En Balmaseda constituyeron el batallón de Asturias, de doscientos hombres, que entró en fuego en la línea de Somorrostro, donde se libraron combates terribles. Se perdió la guerra y en 1876 José Gutiérrez hubo de refugiarse en Francia durante unos meses.

Volvió a Laviana, y como un cuñado suyo había marchado a Guatemala, para allá marchó José con poco equipaje, sin un duro y con una carta de fray Zeferino para el arzobispo de Guatemala, por lo que pudiera necesitar. En Guatemala no vio oro empedrando las calles. Su cuñado marchó a Colón, para trabajar en las obras del canal de Panamá, y él a Cuba, donde recibió ayuda económica de un tabaquero amigo de su padre.

Volvió a Guatemala: trabajó haciendo ladrillos y baldosas a mano para un asturiano que le pagaba muy mal y le mataba de hambre; abrió un café con un socio, hizo relaciones y un buen día se encontró con que el general Lisandro Varillas, el presidente de turno de aquella República, le llamaba porque había oído contar que era hombre decidido, para ponerle al frente de una hacienda que poseía en al alto Verapaz, lugar montañoso y selvático. José no sabía nada de cafetales, pero aprendió deprisa, ayudado por los indios del lugar. El cafetal marchó bien hasta que Varillas fue sustituido por Estrada Cabrera, que instauró una dictadura tenebrosa, y al conocer la buena relación del español con el anterior presidente, le hizo la vida imposible. La dictadura de Estrada Cabrera se fundamentaba, como toda dictadura que se precie, en la relación. José procuró ser prudente al principio, aunque se sabía vigilado. Más tarde, al comprobar el escaso beneficio que le producía la prudencia, decidió marchar a México, oportunidad que aprovechó Estrada Cabrera para ponerle en prisiones con el pretexto de que se disponía a organizar una intentona revolucionaria desde México, con el propósito de tumbarle y de reponer a Varillas. En la prisión estuvo poco tiempo, porque pronto le sacaron para fusilarle en el patio de atrás. Estaba delante de seis fusiles que iban a levantarse de un momento a otro, y a su espalda el muro: no había escapatoria. Pero José era hombre de inesperados recursos. No habiendo salvación en la huida, la encontró en sus bolsillos. En uno llevaba un crucifijo de plata. Lo sacó y, levantándolo por encima de su cabeza, se lo mostró al pelotón: salía el Sol por encima de los muros y el crucifijo brilló con los primeros rayos. Los soldados quedaron impresionados: bajaron los fusiles y el sargento que mandaba el pelotón le tomó por las solapas, le dio un empujón y le recomendó que no se le ocurriera volver a aparecer por allí. Aquel día era el 5 de febrero de 1905. No se borró jamás de la memoria del indiano. Considerando que había vuelto a nacer aquel día, todos los 5 de febrero hizo decir una misa de acción de gracias.

Aunque con el pellejo intacto, en Guatemala no le quedaba nada que hacer, al menos mientras durara en el poder Estrada Cabrera. Y como sucede con las dictaduras, aquélla iba para largo. De hecho, Estrada Cabrera se mantuvo en el poder la friolera de veintidós años, hasta 1920. Al embarcar en dirección a Cuba, cayó en la cuenta de que todavía guardaba en el bolsillo de la chaqueta la carta de recomendación de fray Zeferino para el arzobispo de Guatemala.

En Cuba, una circunstancia fortuita acudió en su ayuda. En el año 1895, en plena guerra de independencia cubana, coincidió a bordo de un barco que se dirigía a los Estados Unidos con el general insurgente cubano Emilio Núñez. Al saber de quién se trataba, la primera resolución de José fue matarle de un tiro y arrojarle al mar. Para ello, se ganó su confianza, y tanto se la ganó que se hicieron amigos. Al desembarcar en Cuba fugitivo de Guatemala, el general Núñez era una personalidad influyente que le echó una mano. Pero José ya era viejo para volver a meterse en negocios, tenía más de cincuenta años y pensó que a esa edad donde mejor estaba era en la patria.

Volvió a España en 1907 y, de nuevo en Laviana, fundó una fábrica de chocolates que bautizó Las Camelias porque así se llamaba el cafetal que había tenido en Guatemala. Pasaba, pues, del café al chocolate. El negocio marchaba bien, pero la situación política en el valle del Nalón tiraba a peor. Predominaban unas ideas que él consideraba disolventes, implantadas durante su ausencia. Se dio cuenta de que la aldea se había perdido para siempre y, como el viejo hidalgo don César de las Matas de Arbín, exclamó airado que aquello no era el progreso, sino la barbarie. En realidad, a pesar de sus aventuras al otro lado de los mares, nunca había dejado de ser un soldado de don Carlos, defensor de los derechos de la Iglesia y de las leyes viejas. Aquel mundo había desaparecido, aunque él se resistiera a reconocerlo. La gran huelga de 1917 se lo certificó. Entonces, vendió sus posesiones y se estableció en Madrid.

CCP - Comunicado sobre la crisis económica

CCP - Comunicado sobre la crisis económica

 

NO PODEMOS DEJAR LA SOLUCIÓN DE LA CRISIS, EN MANOS DE LOS QUE LA HAN PROVOCADO.

 

Comunicado de las Comunidades Cristianas Populares (CCP)

 

Falsos principios y una racionalidad perversa pretenden sacarnos de la crisis.

 

La actual crisis económica no ha sido producida por un virus o un terremoto devastador, sino por decisiones humanas, unas veces equivocadas y otras criminales, perfectamente conscientes y controladas,   que han sido tomadas  por los poderes políticos y económicos y asumidas por colectivos importantes en los que estamos inmersos.

 

Desde las CCP del estado español, pensamos que ha llegado el momento de reflexionar colectivamente sobre todo ello y ofrecemos algunas consideraciones que puedan ayudarnos a superarla, porque estamos convencidos de que hemos llegado a esta crisis por la aplicación de una racionalidad perversa que se basa en unos principios totalmente falsos, pero que han sido admitidos como dogmas incontestables:

 

Primer principio falso: El objetivo del capital internacional, sobre todo del capital financiero, (en la actualidad varios billones de dólares) debe ser la máxima rentabilidad y el máximo beneficio.

 

Segundo principio falso: El mercado debe ser libre, sin injerencias de los estados. Los capitales deben circular libremente sin trabas ni impuestos Dada la rígida regulación de algunos estados se impone la desregulación progresiva de las trabas al mercado libre.

 

Tercer principio falso: la mano invisible del mercado hace que las inversiones rentables coincidan con las necesidades de la gente.

 

Cuarto principio falso: La economía va bien cuando se producen buenos beneficios en el mercado. (Aunque miles de millones pasen hambre)

 

Quinto principio falso: La economía debe estar en manos privadas: Dada la fuerte economía de algunos estados se impone la privatización progresiva de los servicios públicos.

 

Principio falso particular para España: Poniendo mucho suelo, (todo el país) en manos de las inmobiliarias, aumentará la oferta de viviendas y se abaratarán los pisos.

 

Todos estos principios, admitidos como fundamento de la economía, se han aplicado con una racionalidad perversa, sobre todo, por los neoliberales y grupos neocon, pero también por los socialistas que los han asumido y, en gran medida, por todos nosotros. Por eso debemos reflexionar.

Veamos algunos ejemplos de esa racionalidad perversa:

  • El Banco Mundial y el Fondo Monetario Internacional se encargaron de obligar a los países del tercer mundo a restringir gastos en sanidad, educación o alimentación, para pagar los intereses crecientes de la deuda externa, con lo que ya llevan pagadas de cinco a diez veces la deuda original. Y a esto no lo llamamos crisis porque no nos tocaba a nosotros.
  • Cuando los capitales sacan buenos beneficios, la economía va bien. Lo racional es pensar que en realidad va mal porque el aumento de valor es puramente especulativo y esto hace que la economía se tambalee.
  • El abaratamiento del despido produce puestos de trabajo. Lo racional es pensar que producirá más despidos.
  • La energía debe estar en manos privadas porque así habrá competencia y bajarán los precios. La realidad es que la energía, que es un bien necesario de demanda inelástica, se regirá por las mismas normas que ahora rigen en el mercado de petróleo. Lo mismo puede decirse de la privatización del agua.
  • La privatización de los servicios públicos es especialmente perversa en Comunidades dominadas por los neoliberales.

 

Las Comunidades Cristianas Populares pensamos que ha llegado el momento de reflexionar colectivamente sobre todos estos problemas y de buscar alternativas entre todos. No podemos dejar la solución de la crisis, como de hecho estamos haciendo, en manos de los que la han provocado.

Es preciso pedir cuentas a las autoridades políticas y económicas que con sus decisiones perversas y a veces criminales nos han llevado a esta ruina. Y nos referimos no sólo a las actuales sino a las que desde los años ochenta han propiciado la economía del pelotazo, la venta de los bienes públicos, la privatización de las ganancias, la socialización de las pérdidas, el enriquecimiento rápido dentro de la ley, los planes urbanísticos orientados a la especulación del suelo, el desmantelamiento de la sociedad de bienestar, los contratos basura, etc…etc…

 

Se trata, ni más ni menos, de construir un sistema económico cuyo objetivo sea la satisfacción de las necesidades de la gente y no los beneficios del capital.            

 

15 julio 2009

 

CORDINADORA ESTATAL DE COMUNIDADES CRISTIANAS POPULARES

Entamar l’alderique, construir alternatives

Entamar l’alderique, construir alternatives

Xicu Ariza

 

Yá pasó’l 7 de xunu y la resaca eleutoral vien mui dura pa toos aquellos que vivimos, pensamos y actuamos naguando por unes polítiques alternatives a les que’l circu mediáticu y la clase política mos quieren vender día sí y día tamién.

 

La finada campaña eleutoral bien pudo ser n’Asturies el guión d’una traxicomedia onde nun faltó de ná y sobraron demasiaes coses. Quiciabes nesti país préstanos abondo “La vida de Bryan” con eso del Frente Popular de Judea y el Frente Judaíco Popular, pero les comedies meyor dexales nel cine porque mos vienen enriba los thrillers psicolóxicos.

 

Los resultaos eleutorales fueron l’ensayu xeneral de lo que va llegar: mayor avance de les polítiques conservadores y neolliberales, retrocesu de los drechos de los trabayaores, más homexeneidá nel discursu dominante, desencantu social xeneral pa cola política, negación de les señes d’indentidá de los pueblos…. Toos somos conscientes d’ello; ye hora de dexar de caleyar a cuatro pates pa entamar a dar pasos eficaces que planteen una rempuesta madura al diluviu que mos vien enriba.

 

Munchos fueron los ciberalderiques plantegaos a lo llargu d’esta campaña sobre una obsesiva xuntanza. Munches les actuaciones qu’echaben per tierra eses reflexones. Pero al marxen del pasáu y mirado al futuru ye necesariu qu’esta resaca eleutoral mos lleve por nuevos caminos estratéxicos y d’actuación.

 

Partamos de los fechos y de la realidá. El pueblu y la izquierda asturiana nun ye mayoritariamente nacionalista. Poco sumaríen dos sigles si nun esiste una conciencia nacional ente la izquierda y la población. Pero más se podría facer si, adaptándonos a la realidá sociopolítica d’Asturies, sumárase la fuercia d’esi movimientu obreru asturianu combativu y los sos ámbitos d’aición; una izquierda crítica desencantada condenada tamién al “guetu” si nun toma otros caminos estratéxicos.

 

Siendo reales hai qu’añadir tamién qu’una completa unidá de les diferentes organizaciones que formen la denominada izquierda alternativa asturiana baxo una única sigla ye daqué que nun lo van compartir mayoritariamente nin organizaciones, nin militantes, nin votantes. En mayor o menor medida se tien un apreciu a unes sigles que representen una estratexa y un discursu políticu trabayáu durante años.

 

Entós, ¿Qué plantegar?

 

Si bien ye ciertu qu’esisten diferentes proyeutos políticos, tamién ye verdá qu’una serie de persones y sigles vienen compartiendo dende años atrás abondos espacios n’estremaes actividaes polítiques y sociales. Nestes movilizaciones nun solo coinciden organizaciones polítiques, sinon que converxen tamién movimientos sociales de toa triba: sindical, de mocedá, antirrepresivu, vecinal, antirracista, de reivindicación llingüística….

 

Milenta personalidaes y coleutivos vienen compartiendo espacios que reivindiquen unos mínimos asumidos pola mayor parte de la izquierda alternativa asturiana: denuncia del desmantelamientu y la emigración asturiana, construcción d’una sociedá más xusta e igualitaria col protagonismu de los trabayaores, defensa de la llingua e identidá asturiana, la democracia participativa, la soberanía de los pueblos, la igualdá ente sexos….

 

Los citaos son dalgunos exemplos d’una llarga llista de causes qu’axunten. Causes reivindicaes con mayor o menor protagonismu y con unes u otres estratexes, pero a la fin toos ellos puntos ideolóxicos compartidos polos diferentes ámbitos y que xeneren puntos d’alcuentru na so defensa.

 

Y digo yo… si más o menos podemos tar xuntos nuna manifestación, si tamos fartucos de que mos mexen dende enrriba, si creemos firmemente nunos ideales xustos pero que por falta de coordinación y errores estratéxicos nun lleguen a calar socialmente a niveles más amplios nin algamen representación institucional… ¿Por qué nun converxer toos nunes candidatures eleutorales en base a unos mínimos comunes?

 

Unes candidatures que garanticen la independencia e identidá propia de los proyeutos particulares de cada una de les sigles que la formen; qu’axunten a partíos políticos, movimientos sociales y xente a nivel individual en base a unos principios asumibles por toos y que nun causen exclusión ente les diferentes sensibilidaes de la izquierda.

 

En definitiva: unes candidatures d’unidá popular con una estratexa práutica y eficaz que despierte la ilusión y la confianza ente toles persones con ciertes aspiraciones sociales y polítiques en común, que nun signifiquen la desaparición de les ya existentes y estremaes sigles y coles que facer un trabayu responsable y diariu saliendo del “guetu”.

 

Propuestes constructives

 

La propuesta ta nel aire; la estratexa de creación y actuación a desendolcar. Ente les organizaciones relaciones de igual a igual, respetu y entendimiento mutuu pol bien común. De cara a la población asturiana conectar con ella a bas d’un trabayu constante y diariu de base: dende’l barriu, dende la cai, dende los conceyos.

 

Crear conciencia, sumar fuercies y xenerar confianza e ilusión na población. Tomar contautu cola xente con propuestes reales en base a los principios ideolóxicos comunes y llegar a unes instituciones que pueden non ser el fin p’algamar les nueses aspiraciones, pero sí un importante mediu por conquistar pa poder trabayar y construir alternatives.

 

Queden dos años de trabayu pa materializar esta propuesta. De la voluntá de les persones que formen les colectividaes y d’una actuación responsable en comuña depende demostrar que los enfrentamientos ente compañeros tan bien pal patiu del colexu, pero qu’asina políticamente el camín ye más duru, esclusivu y frustrante.

 

Sumar más que restar, construir más que destruir, espertar unes conciencies mui adormilaes, xenerar ilusión y trabayu más que frustración y desidia.

 

Entamemos un periodu de reflexón y alderique, planteguemos alternatives, construyámosles y trabayemos pa qu’un día se faigan realidá.

Mayo carlista en Montejurra y Poblet

Mayo carlista en Montejurra y Poblet

El domingo 3 de mayo se celebró el tradicional acto anual de los diferentes Partidos Carlistas federados de Las Españas en Montejurra (Lizarra, Navarra), en el cual se plantó un roble en memoria de los carlistas asesinados por el fascismo. Hubo un acto político, en el que se denunció la política neoliberal en estos tiempos de crisis, y al que siguió una comida popular. Estas actividades contaron con la participación de varios centenares de carlistas procedentes de todas las Españas.


Desde el verano de 2008, la asociación de Amics de la Història del Carlisme de Catalunya y el Partit Carlí de Catalunya, mediante la Comisión 175 años de Carlismo, vienen realizando conjuntamente actos para conmemorar los primeros 175 años de nuestra historia. Un trabajo de carlistas y de reconocidos historiadores de diversas afinidades y escuelas metodológicas que aportan su visión de la larga historia carlista en una tarea conmemorativa que durara hasta octubre de 2009.


El sabado 9 de Mayo dentro del marco de esas actividades culturales se desarrolló en el monasterio catalán de Poblet, un lugar bien entrañable y emblemático para el Carlismo catalán, un acto conmemorativo del 175 aniversario que contó con la presencia de la Familia Real Carlista, y donde se homenajeó a la lucha de todas aquellas y aquellos carlistas que a lo largo de la historia lo dieron todo, incluso su vida, por la Causa. Este acto en Poblet contó con la presencia de 300 carlistas de Catalunya y de otras naciones hispánicas.

 

Novedades en las webs de las Juventudes Carlistas

Novedades en las webs de las Juventudes Carlistas


Nos informan desde el Área de Medios de Comunicación de las Juventudes Carlistas que han trasladado su ya histórica web http://insurgencia.3a2.com desde Nodo50 a un nuevo servidor: http://insurgenciacarlista.wordpress.com. Igualmente nos informan de la creación de un nuevo foro de debate en Internet de las JJCC de previo registro: http://juventudescarlistas.forogratis.tv/

 

PRIMERU DE MAYU 2009

PRIMERU DE MAYU 2009

Más de 1500 persones participaron na manifestación del Primeru de Mayu en Xixón encabezada pol llema "Contra’l paru, repartu del trabayu y de la riqueza". La movilización tenía por oxetivu visibilizar los efeutos de la crisis pa los distintos seutores de la clas trabayaora y señalar quienes son los responsables d’esta situación. La convocatoria realizada poles organizaciones sindicales CSI, CGT y SUATEA-SF viose sofitada como ye vezu por delles organizaciones y coleutivos en llucha.

Llingua, clase y sociedá

Llingua, clase y sociedá

Rafael R. Valdés, Rubén Vega y Xulio Viejo (ed.)

Ediciones Trabe. 368 Páxines.

 

A pesar d’existir un debate social sobre la relevancia de la dimensión de clase tocante les maneres d’establecer convenciones que fixen les formes cultes y incorrectes d’una llingua o, en situaciones de billingüismu, a cómo esti factor se convierte en marcador de clase; a pesar d’haber el consensu de que les llingues más p’allá de ser ferramienta de comunicación desenrollen un papel nes rellaciones sociales, nun había esperiencies onde investigadores de distintes ciencies y disciplines participaran en xunto nun mesmu espaciu de trabayu al envís d’analizar la dimensión social d’ún de los elementos que caltericen y definen el ser humanu: el llinguaxe.

 

El Seminariu Llingua, Clase y Sociedá, celebráu na Universidá d’Uviéu ente los díes 27 y 30 de marzu de 2006, supo poner en contactu filólogos, historiadores y sociólogos y facer qu’hubiera alderique y intercambiu d’idees. Amás, foi a que les ponencies se centraran sobre manera nel usu idiomáticu distintu que se da ente les clases populares y la vanguardia del movimientu obreru y nel analís d’actitúes, mentalidaes y ideoloxíes llingüístiques, derrompiendo caminos nuevos y necesarios. Y esti llibru ye resultáu directu d’aquel Seminariu, ufiertando al públicu xeneral les ponencies qu’ellí se lleeron, a cargu de dalgunos de los meyores investigadores y profesores de les distintes disciplines dende les que s’analizó’l fechu llingüísticu y la so dimensión social.