Blogia

PARTÍU CARLISTA: pola defensa de la nuesa tierra

Recuperemos la nuesa Hestoria como Pueblu

Recuperemos la nuesa Hestoria como Pueblu

ASTURNEWS – INFOASTURIES

(27/06/2010)

 

Javier Cubero

 

Na mayor parte de les ocasiones la Hestoria escríbenla los vencedores, siendo solamente ellos los que consideren que ye importante recordar per escrito. La conderga más grave qu’esistía nel Imperiu Romanu nun yera nin la crucifixón nin el destierru sinón la conderga de la memoria, el facer desapaecer a una persona de la hestoria del so pueblu. Asina condergaron, por casu, al emperador Domiciano: baltáronse les sos estatues, fundieron les sos monedes, y esborriaron el so nome de les actes imperiales, consulares o de cualesquier otra mención pública. Y anque esti castigu llegó afectar a dellos emperadores dempués de la so muerte, los sos principales destinatarios yeren los consideraos como enemigos del estáu. Frente a la conderga a la non esistencia hestórica, la “Damnatio Memoriae”, l’única esperanza de los derrotaos pa llograr caltener una alcordanza digna fundamentóse a lo llargo de los sieglos en llograr el so insertamientu dientro de les tradiciones orales de les clases populares mediante coples, cantares, cuentos y lleendes.

 

Nesi sentíu nun dexa de resultar interesante pal hestoriador el comparar como mientres que na lliteratura oral asturiana apaecen diversos elementos de temática venceyada al carlismu o les guerres carlistes, na lliteratura escrita que s’ellaboró na Asturies decimonónica esa temática de normal relluma pola so ausencia. Ye más, pa gran parte de los intelectuales del réxime lliberal la fonda y constante fidelidá a la Corona qu’ellos entendíen como definitoriu del ser hestóricu de Asturies manifestárase nuevamente nes guerres carlistes. Asina llegábase al estremu de negar inclusive la esistencia hestórica de los guerrilleros carlistes asturianos, como podemos ver nos versos que vienen darréu de Senén Abdón Cabeza:

 

Pero si necesitara
Soldaos que los defiendan…
Bien se vio na francesada!
Y tamién en los seis años
D’esa guerra qu’entamaran
Contra de sos Maxestades
Ysi pueblu de Vizcaya
Cuando aquí farto se sabe
Que naide se soblevara.[1] 


Esa ye la cuestión, negar el pasáu pa negar el futuru: Asturies tenía yá asignada una esencia y un papel como la tierra que supuestamente fuera’l trubiecu de la Monarquía española y la so pasada llealtá a la Corona tendría de guiar siempres a los asturianos nel serviciu del Estáu. El discursu lliberal-centralista nun almite pa Asturies más qu’un pasáu y un presente de subordinación y alienación nacional, y tou lo que s’escape a eso direutamente nin esistió, nin esiste, nin va poder esistir…

 

Toos aquellos que vemos nos “hestoriadores radicales” británicos un modelu del qu’aprender y sobre’l que reflexonar, tenemos como responsabilidá en cuanto hestoriadores el dir más allá de les concepciones estatalistes de la Hestoria y l’intentar afirmar como meyor podamos la hestoricidad autónoma de les clases subalternes y de los pueblos ensin estáu (que s’identifiquen mutuamente naquellos casos onde les clases dirixentes se desnacionalizaron), nun enfotu de construyir nueves modalidaes d’esplicar y entender la situación de les comunidaes humanes nel “Tiempu”.

 

Los grupos sociales que carecíen d’un aparatu profesional dende’l cual ellaborar productos historiográficos académicos, atoparon na ancestral tresmisión oral de la conocencia una ferramienta cola que construyir la so propia hestoria, afirmando y formalizando en cierta midida la so esistencia como coleutividá dientro d’una particular dimensión hestórica onde’l grupu subalternu adquier el protagonismu que siempres-y foi negáu nos discursos estatalistes. D’esta manera configuróse a lo llargo de xeneraciones la memoria hestórica de munchos pueblos (ensin la cual nun ye posible nengún tipu d’identidá nacional), teniendo especial importancia la pequeña hestoria vivida y cantada al calor de llar, en familia, y especialmente nel casu de dellos llinaxes militantes[2], repitida.

 

Pero desgraciadamente anguaño soplen vientos de aculturación masiva, y estes tradiciones orales, lo mesmo qu’otros elementos culturales, tán en peligru de esapaición pues se rompieron los mecanismos tradicionales de tresmisión del saber. Asistimos pos a un murniu procesu nel cual partes importantes del patrimoniu cultural inmaterial tán desapaeciendo pa siempres, non yá ensin que nun esista un movimientu de mases que cuestione asemeyada destrucción asina como les sos causes sinón que nin siquier esiste una aición coleutiva potente pa salvar “in extremis” esa memoria viva que ye la oralidá tradicional y dexala grabada y/o escrita en dalgunos archivos n’espera de tiempos meyores.

 

Solamente recuperando y reconstruyendo la hestoria del País y de les sos lluches populares podemos entender quienes somos los asturianos como Pueblu, y d’esta forma la “etnia” asturiana conviértese en “Nación”, ye dicir en coleutividá consciente de sí mesma, capaz d’identificase nes buelgues del pasáu y de desendolcar un proyeutu de País escontra’l futuru.

 

 

[1] (S.A. Cabeza, A les sos Maxestaes y Alteces (1857-1858). Uviéu, ALLA, 1997, p.27) cit. en RODRÍGUEZ VALDÉS, Rafael, “Los homes de bronce, una novela con carlistes”, en El Federal, nº 28, Secretaria Federal de Medios de Comunicación del Partido Carlista, Madrid, 2006, p. 17.


[2] Cuando escribo estes llínees nun puedo dexar d’alcordame de les mios conversaciones con Víctor Manuel Martínez Álvarez, militante del PCPE nel conceyu d’Ayer.

El Partido Carlista y el 1 de Mayo

El Partido Carlista y el 1 de Mayo

La gran crisis económica de la globalización ha dejado fuera de juego a Gobiernos, organismos internacionales, partidos políticos, patronales y sindicatos.

 

Nadie ni nada ha servido para controlar un sistema financiero, corruptor y corrompido, que campa por sus respetos y que obliga a Gobiernos y organismos internacionales a acudir en su ayuda, y que representa a la economía especulativa, aquella que hunde a particulares, familias, empresas y países. Un conjunto de especuladores financieros que, refugiados en paraísos fiscales, parasitan a la economía real, la de producción y servicios, la de empresarios, técnicos y trabajadores.

 

Crisis económica, crisis política y crisis institucional, que es consecuencia de la profunda crisis moral que atenaza nuestra sociedad, en la que aquellos sindicatos, financiados y espléndidamente subvencionados por el régimen de la ceja, son dirigidos por Cándido Méndez (UGT) e Ignacio Fernández Toxo (CCOO), que dictan la política económica de un gobierno, y de sus correspondientes gobiernos territoriales, con mucho simbolismo, poco realismo y ninguna solución concreta.

 

En su respuesta a la crisis sobran palabras y promesas y se echan en falta medidas concretas para afrontar la recesión y generar empleo, para superar los problemas de liquidez, de crecimiento y los estructurales. Nada de optimizar medidas de protección social y de creación de empleo digno, ni de articular una reforma fiscal justa para redistribuir los recursos.

 

Ni un solo plan estratégico para sobrevivir a la crisis, solamente improvisación, imprevisibles anuncios mediáticos de ZP desconocidos hasta por su propio gobierno, y un profundo sectarismo que está llevando al enfrentamiento entre personas y entre territorios mediante permanentes campañas de desprestigio contra el adversario político y mediático, que usan una anticuada verborrea radical. Únicamente, globos sonda para tantear la reforma laboral o el cambio en el sistema de pensiones.

 

En su demagogia, mezclan ignorancia y propaganda política partidista que sólo da de comer a unos pocos con carné. Al resto, a los trabajadores, esa clase política corruptible y corruptora sólo nos utiliza para que seamos el taburete para su ascenso.

Unos gobiernos, el de Rodríguez Zapatero, y los de diversas Comunidades Autónomas, que considera que el déficit público son “votos para hoy”, sin preocuparles que sea hambre para mañana y en la esperanza de quién venga después que arree. Un continuo mirar hacia otro lado cuando se emite una deuda pública, insostenible por el tipo de interés que nos obliga a pagar el mercado internacional, que hipoteca nuestro futuro.

 

Nada de pragmatismo para ajustarse a la realidad de un imparable gasto público, sobre el que no se establecen prioridades, aunque el gasto supere, con creces, a los ingresos públicos. Ningún planteamiento creíble de reducción del déficit público, sólo confusión ideológica y debilidad política que obliga a sumisiones políticas y sociales contranatura.

 

Ni un estricto plan de austeridad que implique a todos los sectores de la sociedad y no se cebe exclusivamente en los trabajadores. Al contrario, aumento del nepotismo y del sectarismo, incremento de los gastos en publicidad institucional del gobierno de Rodríguez Zapatero, que presagia un adelanto electoral, en un contexto en que sindicatos y patronales se mantienen enrocados en sus posiciones, atentos a la financiación y a las subvenciones públicas.

 

Gobiernos desaparecidos ante una realidad de cinco millones de personas en paro y de más de ocho millones de seres humanos viviendo por debajo del umbral de la pobreza, y unos sindicatos institucionales paralizados por la voz de su amo, que se doblegan ante las exigencias del poder, que actúan como correas de transmisión de sus necesidades políticas y conforman los coros y danzas que acompañan a las fiestas de exaltación progubernamentales y a las continuas maniobras de distracción masiva del PSOE, y sus adláteres, con las que tratan de ocultar una política económica y social errática, con las que tratan de disimular su participación mayoritaria en las más de 500 causas abiertas por corrupción y en las miles de denuncias que afloran en los medios de comunicación.

 

Como reflejan las encuestas, la clase política es el problema que, en estos momentos, preocupa a la sociedad por delante del terrorismo y de la inseguridad ciudadana.

 

Perdidos el norte, el sur, el este y el oeste, ni el veleta sindicalismo del régimen ni el atomizado sindicalismo alternativo, mueve pieza, ni ante la tragedia del paro, que parece ser que únicamente ha de preocupar a las familias de quienes la sufren.

 

Nosotros, los trabajadores carlistas, ante este 1º de Mayo, volvemos a plantear la necesidad de una profunda autocrítica en el seno de un movimiento obrero, que sigue planteándose los problemas de los trabajadores con pensamientos de siglos pretéritos que no responden a la realidad de un tiempo en el que cada minuto más de 100 personas cruzan el umbral de la pobreza en el mundo.

 

Jesús Aragón Samanes

Secretario General del Partido Carlista

Jose Mª Porro Sáinz

Secretario General de Euskal Herriko Karlista Alderdia-E.K.A.

Vuelve EL FEDERAL

Vuelve EL FEDERAL


El Federal ye la publicación del Comité Executivu Federal del Partíu Carlista. Ta solamente subvencionáu polos mesmos militantes carlistes, d’ende la so absoluta independencia. Ye amás la única publicación con collaboraciones en toles llingües del Estáu español.

 

La custión rural: un debate inaplazable

La custión rural: un debate inaplazable

David M. Rivas

 

Históricamente nel analís y nes polítiques plantegaes pal campu alfrentáronse tres puntos d’agüeye que non siempres foran complementarios, hasta’l puntu de que, en delles ocasiones, presentaben grandes diferencies cuando non incompatibilidaes. El primer enfoque yera la llamada custión agrario. Esta custión tien un calter básicamente económico y trata, fundamentalmente, d’arrepostiar a les necesidaes básiques d’alimentación y abastecimientu. Dende esta visión lo importante yeren les reformes estructurales del sector agrícola, un sector productivu de vital importancia, especialmente hasta mediaos del sieclu XX. Esa tresformación dende una agricultura atrasao y d’escosa productividá fixérase n’Europa dende los grandes cambeos arreyaos a la revolución industrial ya’l trunfu’l capitalismu hasta la política agrícola común (PAC) de los años sesenta-ocheta, yá nel sieclu XX. Nel casu d’Asturies, les modificaciones entamaron a metanes los setenta, cuando expoxigaron les tases d’emigración dende los conceyos rurales haza les ciudaes y los conceyos industriales.

 


La segunda aprosimación ye la custión campesino, siendo esta de calter social. Tratábase de que los campesinos algamaren niveles de renta asemeyaos a los de los trabayadores industiales o pequeños empresarios urbanos. Esta fora una de les principales llínies de la PAC y non siempres marchara al empar de la política anterior. Compaxinar precios baxos de los artículos alimentarios de primera necesidá cola desixencia d’incrementos de renta pa los agricultores non siempres fo fácile. D’ehí vien el descomanáu presupuestu agrícola de la Xunión Europa, que supón al rodiu la metada’l mesmu y non, como s’escribe delles vegaes incorrechamente, la metada la inversión. Una política a caballo de la custión agrario y la custión campesino fue la de les reformes agraries del primer terciu’l sieclu XX, pente la que destaca la inacabada por razones obvies de la segunda república española.

 


Quédamos una tercera aprosimación a los problemes del campu, la que güei apaez como fundamental. Trátase de la custión rural. El campu yá nun se ve esclusivamente como un sector económicu importante, anque lo sigue siendo y seguiralo mentes dependamos pa vivir del ciclu’l carbonu y nun pasemos a consumir, pongo per casu, siliciu. Tampoco ye un problema socioeconómicu de una clas campesino de renta baxa y con prestaciones sociales menores que les de les clases urbanes. Anguaño muchos de los campesinos europeos tienen calidades de vida ya inclusive niveles de renta mui superiores a los de munchos trabayadores industriales o de servicios y l’empresariu agrícola tien rentabilidaes tamién superiores a munchos empresarios pequeños urbanos y a munchos autónomos.

 


Caltener el mundiu rural supón invertir unes tendencies qu’amenacen con convertir les actuales fasteres agropecuaries en desiertos demográficos ensín actividá denguna chiscaos de puntos mui concretos d’escelencia paisaxística, ecolóxica o cultural. Amás, a la contra de lo que dalgunos pudieren pensar, la bayura natural na humanizada Europa, onde les intervenciones antrópiques vienen tando presentes dende la nueche los tiempos, ta relacionada mui íntimamente cola actividá agraria y ganadera. N’Asturies concretamente, como bon exemplu d’espaciu atlánticu onde les esplotaciones siempres foran más estensives qu’intensives, los indicadores son claros. Los mayores ratios de biodiversidá, quitando dellos puntos mui concretos, nun s’algamen nos espacios más naturales, sinon nes fasteres nes que s’aprosima l’actividá agropecuaria y los sistemes naturales humanizaos bien conservaos. Ye la bayurosa llende pente lo rural y lo natural, esi estraordinariu espaciu transición. De la mesma forma, asigún vamos perdiendo espacios agrarios y, sobre tóo, ganaderos, la invasión de la viesca nun sigue una secuencia sostenible, sinon que lo que sucede ye que, como dicen los campesinos, que pescancien cualo ye l’uno y cualo ye l’otro, “tóo s’echa a monte”. Pero trátase d’un monte intransitable y degradáu, mui vulnerable a los incendios, gran consumidor d’augua y pel que namás que de malamiente son a andar los gochos monteses. La falta de xestión, la perda demográfica y la presencia d’especies inadecuaes como los ocalitos, xeneren montes vulnerables.

 


Ye urxente remodelar los nuesos espacios rurales con tres obxetivos claros: afitar a la población llocal, evitando un ésodu que se sigue produciendo; recuperar formes de cultivu y pastu estensivos, frenando l’abandonu d’una población mozo que nun ve horizonte dengún; ya implantar una política caltenible ecoagraria. Por exemplu, dicía hai unes selmanes Pedro Montserrat, figura emblemática de la botánica y de la economía’l pastoréu, dende los sos más de noventa años ya entá nel so puestu l’Instituto Pirenaico de Ecología, que nun queden emprendedores xóvenes capaces de remanar un rebañu selectu. Elli fala en particular de les oveyes pirenaiques, pero lo mesmo pué dicise d’otres actividaes.

 


La educación arrecibida nel mundiu rural, lo mesmo nes escueles que nos ciclos d’especialización profesional, ye deldora de los modelos urbanos, coles escepciones que siempres podemos alcontrar. D’esta manera, los mozos a los que se refier Montserrat son preparaos pa una sociedá mui insolidaria que, siendo muy inculta, ye tremendamente instruida. Asina les coses, embaxo una pretendida acumulación de conocimientos amatágase una decadencia cultural que lleva a los posibles herederos del mundiu rural a comportase con valores urbanos pero que, con frecuencia, apaecen nel campu como una subcultura.

 


El sector agropecuariu asturianu caltién potencialidaes pa resistir esti procesu ya entamar un cambeu nel sen que s’apunta. Les nueves polítiques que vienen de les instituciones europées, la nueva PAC, tienen necesariamente qu’abordar la caltenibilidá, un modelu desendolcu estremáu y que garantice, amás, una suficiencia alimentaria que güei nun tenemos. Nun la tién Asturies, nun la tién España y malapenes la tién Europa, onde namás Francia -col gran potencial políticu ya’l gran pesu electoral de los sos agricultores- tien esmolecimientu por estes custiones. Hai un par d’años, una fuelga tresporte mui llimitada y que duró apenines tres díes dexó desabastecies a delles ciudaes, pente elles la mesma Madrid. Ya ye que l’actual mercáu alimentariu pasa nun ochenta por ciento peles manes de cuatro empreses de distribución.

 


Queda una última observación y ye de calter cultural, nel sen más antropolóxicu de la pallabra. Na sociedá occidental y mui particularmente na sociedá atlántica a la qu’Asturies pertenez, el conceptu de pueblu ta arreyáu de forma indisociable a la idega de paisanu, de campesín. La nuesa cultura, por más cachibaches y artefactos qu’inventare, sigue siendo una cultura neolítica, rural. D’esti mou, si los espacios rurales muerren, muerren con ello cosmovisiones y constructos, mui visible si adicamos pa la muerte de los dos principales vehículos: la tradición oral y la llingua na que se tresmite.

 

Calendario 2010 del Partido Carlista

Calendario 2010 del Partido Carlista

Javier Cubero faise col II Premiu Fierro-Botas por un trabayu sobre los escritores carlistes na lliteratura asturiana

Javier Cubero faise col II Premiu Fierro-Botas por un trabayu sobre los escritores carlistes na lliteratura asturiana

 

Javier Cubero de Vicente ye’l ganador de la segunda edición del Premiu d’ensayu y trabayos d’investigación Fierro Botas, por "Del romanticismu al rexonalismu: escritores carlistes na lliteratura asturiana", un trabayu nel repasa la biografía de los autores carlistes de la dómina estudiada. D’esti estudiu, presentáu col nomatu de Xuan Castiñeiro, el xuráu valoró especialmente la visión de conxuntu que plantega la obra sobre esti periodu y esta ideoloxía en concreto.El gallardón convócalu la Conceyalía de Cooperación, Cultura Tradicional y Política Llingüística de Xixón y ta dotáu con 4.000 euros y la publicación de la obra.

 

En declaraciones a Asturnews, Javier Cubero dixo tar "mui contentu y mui agradecíu al xuráu por consider al mio trabayu merecedor del premiu". Amás animó a otros investigadores "a siguir esti camín de la investigación hestórica", solliñando especialmente "a la xente mozo, estudiantes d’hestoria", pues según Cubero esisten tovía "grandes furacos del nuesu pasáu por estudiar".

 

El xuráu formáronlu pa esta edición Roberto Colunga (presidente), en representación de la conceyalía de Cultura Tradicional y Llingua Asturiana, Jaime González-Fierro, filologu, profesor de Secundaria y representante de la familia González Fierro, Miguel Ramos Corrada, Vicepresidente de l’Academia de la Llingua Asturiana, Rafael Rodríguez Valdés, historiador y ganador del premiu na so edición primera, Jesús Ángel Fernández, filólogu y teólogu, xesuita miembru de la comunidá del Natahoyo a la que pertenecía Federico Fierro, Ana Vanessa Gutiérrez, escritora, Beatriz Rodríguez Viado, directora del semanariu Les Noticies, Humberto Gonzali, escritor y xestor cultural, miembru de la Xunta Rectora de la FMCEyUP del Ayuntamientu de Xixón y miembru de númberu del RIDEA, y María Xosé Rodríguez, responsable de la Oficina Municipal de la Llingua de la FMCEyUP del Ayuntamientu de Xixón, actuando como secretaria del tribunal.

 

J.M. Aragón fue elegido como nuevo S.G.F. del Partido Carlista

J.M. Aragón fue elegido como nuevo S.G.F. del Partido Carlista

El día 28 de noviembre durante el Congreso Federal de carácter extraordinario del Partido Carlista celebrado en Zaragoza fue elegido como nuevo Secretario General Federal el compañero navarro Jesús María Aragón Samanes.

 

Durante los últimos tiempos J. M. Aragón ha venido desempeñando las labores de Secretario de Formación, primero, y de Secretario General del Partido Carlista de Navarra, después.

 

Desde el Partíu Carlista d’Asturies queremos mostrar todo nuestro apoyo y nuestra más sincera enhorabuena.

 

Cientos de persones manifestáronse n’Uviéu baxo’l llema “S.O.S. Asturies”

Cientos de persones manifestáronse n’Uviéu baxo’l llema “S.O.S. Asturies”

Convocaos por Andecha Astur, Partíu Carlista d’Asturies, PCPE, Corriente Sindical d’Izquierda (CSI), la Cordinadora Antifacista d’Asturies y una bona riestra d’entidaes  culturales, delles cientos de persones manifestáronse n’Uviéu polos drechos sociales y políticos del Pueblu Asturianu. Al acabu del manifestamientu, un actu políticu presentó la campaña “SOS Asturies”.

 

Pasaes la una y venti de la tarde salía de la Estación del Norte d’Uviéu l’unicu manifestamientu convocáu pa esti 8 setiembre, Día de la Nación Asturiana. Como novedá d’esti añu dióse la fórmula de convocatoria individual, nun mesmu sitiu y hora, lo que facilitó qu’organizaciones polítiques, sindicales y sociales convocaren y esti 8 setiembre se viere ún de los manifestamientos más númberosos de los últimos años. Los convocantes valoraron positivamente la esperiencia y espresaron el so deséu de siguir sumando al rodiu de SOS Asturies.

 

La estación del Norte taba a les 13:00 hores enllena de fuerces antidisturbios. Una persona particular intentó que se prohibiere’l tradicional manifestamientu en base a defectos de forma na petición y alegando que l’actu podría trayer “alteraciones del orde públicu y pelligru pa persones o bienes”. Con too ello, l’actu trescurrió ensin dengún tipu d’incidente baxo una descomanada presencia policial demientes tol recorríu. El manifestamientu percorrió’l centru d’Uviéu y el so cascu históricu, allertando de la dura situación que vive Asturies, estrozada social, cultural y economicamente y puxando polos drechos sociales y políticos del pueblu asturianu. La marcha finó nel Parque del Campillín onde hebo l’actu políticu de presentación de la campaña “SOS Asturies”.

 

L’actu políticu corrió a cargu de dos mozos que desplicaron l’enfotu de la campaña SOS Asturies de xunir esfuercios y denunciar la destruición exolóxica, social, cultural, llaboral,.. d’Asturies. Tres presentar la campaña abierta, debuxaron la situación, al traviés de la llectura de delles noticies recientes, a cada titular un mozu o una moza diba xubiendo al escenariu con una lletra hasta acabar l’actu col llema xunitariu “SOS Asturies” formáu. La interpretación a gaita de “La Flor del Agua” zarró l’actu políticu que dio pasu a una espicha.