Blogia
PARTÍU CARLISTA: pola defensa de la nuesa tierra

Prensa

IMPUNIDÁ

IMPUNIDÁ

Les Noticies

Faustino Zapico

06/06/2004

En mayu cumpliéronse 28 años de la matanza de Montejurra, onde pistoleros de la ultraderecha entamaron con impunidá absoluta un operativu miltar pa torgar la tradicional romería carlista que tolos años celebra una victoria militar de la tercer guerra (1872-76). Col sofitu de les autoridaes civiles y militares de Navarra, mercenarios venceyaos al bunker franquista asesinaron a dos militantes d’un Partíu Carlista que nesos años representaba una importante fuercia d’oposición al réxime. Los fechos nun fueron xulgaos porque entraron na amnistía de 1977. El ministru del Interior responsable d’aquella masacre ye’l fundador del PP y actual presidente de Galicia, Manuel Fraga. Les families de los dos muertos nun entraron na categoría de víctimes del terrorismu sigún la llei de Mayor Oreja, que sirvió pa condecorar a terroristes d’Estáu como Carrero Blanco y Melitón Manzanas. Hai unos meses, un tribunal reconoció lo evidente: que los dos carlistes asesinaos en 1976 fuéronlo por una banda terrorista, que nesti casu yera entamada, armada y dirixida pol aparatu del Estáu escontra una fuercia de la oposición democrática. Fraga, nun dixo un ris. Mayor Oreja, tampoco.

Quien si diz muncho, porque pa eso ye’l xefe de la oposición, ye Ovidio Sánchez, el cabezaleru del PP asturianu. Anda tou esprecetáu porque l’Axencia de Cooperación al Desarrollu apurrió una ayuda de 180.000 euros a la Universidá que l’Asociación de les Madres de la Plaza de Mayu tien en Buenos Aires. Les Madres de Mayu, que perdieron los sos fíos por aciu del terrorismu d’Estáu de la Xunta Militar qu’entafarró Arxentina de sangre y muerte ente 1976 y 1983, tienen discursu broncu y radical que nun-y presta a la derecha esapñola, que decidió recurrir al llevantu pa desprestixales. Asina, acusen a Hebe de Bonafini, presidenta de l’asociación, de sofitar a ETA, tracamundiando a costafecha la defensa de los derechos de los presos vascos a cumplir condena nel so país col apoyu abiertu a l’actividá terrorista. Asina, si el gobiernu asturianu apurre perres a una universidá entamada poles madres de mayu, ye como si el Principáu collaborara con ETA, vien a dicir Ovidio Sánchez depués de lleer los insultos, llevantos, invenciones y babayaes d’Alfonso Ussía, fabulador  profesional dende’l diariu ABC. El casu ye emporcar y tracamundiar, qu’una opinión pública desinformada pero sensibilizada pol tema del terrorismu ye fácil de remanar, a ver si caen dellos votucos nes elecciones. Que pa ello faga falta insultar a una de les asociaciones más dignes d’América Llatina ye lo de menos. Posiblemente Ovidio Sánchez prefiera qu’eses perres, en cuenta de dir pa un centru educativu xestionáu poles Madres de Plaza de Mayu, vaigan pa una escuela privada en manes de sectes relixoses como l’Opus Dei o Lexonarios de Cristo, que yá se sabe qu’eso de caltener los negocios privaos con perres públiques presta muncho.

Mientres, les víctimes tienen que demostrar la so inocencia, y los defensores de la impunidá, en Navarra, Arxentina o Asturies, ríense de nós.

EL CARLISMO INTELIGENTE

EL CARLISMO INTELIGENTE

La Nueva España

José Manuel Ponte

15/07/2002

Desde muy joven he sentido una gran atracción literaria hacia el carlismo. Supongo que algo habrán influido las lecturas primeras de Valle Inclán. El escritor gallego, que tan magistralmente imaginó aquella corte fantasmal y aristocrática de Estella, hizo del marqués de Bradomín un arquetipo insuperable de la caballerosidad carlista trasnochada. Hay pocos escenarios sentimentales tan hermosos como los que evocó Valle para el carlismo (casas solariegas, paredes blasonadas, rumor de cascos de caballo sobre las losas de piedra, bellas mujeres palpitando de amor y remordimiento tras las ventanas azotadas por el viento y la lluvia, etcétera, etcétera). Las lecturas de la adolescencia marcan nuestra sensibilidad durante mucho tiempo. Quizá por eso siempre tuve la idea ­seguramente equivocada­ de que los ideales más atractivos de la tipología española eran el anarquismo y el carlismo, porque podrían representar mejor que ninguna otra idea un cierto sentido de la utopía quijotesca, es decir, un cierto estilo para no llegar a nada. Andando el tiempo, pude conocer carlistas y descendientes de carlistas, de variados pelajes y cataduras. Pero en todos ellos había un denominador común: ninguno era aburrido y la inmensa mayoría hablaba de una forma grandilocuente, evocadora y algo exagerada. En las familias del Norte, desde Navarra hasta Galicia, era muy habitual tener un antepasado que había sido carlista, y en no pocas casas se conservaban aquellas grandes y características boinas rojas como un recuerdo de gran valor. Creo que de toda la historia del siglo XIX, que tanto se atraganta a los estudiantes, el único personaje al que veíamos con simpatía era el general Zumalacárregui. Y en ello no habrá tenido poca influencia la decorativa boina que llevaba, el bigote que lucía y, por descontado, su condición de carlista recalcitrante. Viene todo esto a cuento de que he leído unas declaraciones de don Carlos Hugo de Borbón Parma sobre la globalización que no tienen desperdicio. Dice el jefe de la dinastía carlista que estamos ante una situación social explosiva porque dentro de pocos años seremos en el mundo 7.000 millones de personas, y de ellas sólo 1.500 millones vivirán en lo que se conoce por Occidente. «Cuando los capitales financieros decidieron saltarse todas las fronteras ­dice­ incorporaron al corazón del mundo occidental los gravísimos problemas que antes estaban en la periferia». Siempre me pareció don Carlos Hugo un hombre inteligente y observador. Durante el franquismo trabajó de incógnito, por un tiempo, en las minas de carbón de Asturias, para saber de la vida del obrero y de la dureza de su trabajo.