Blogia
PARTÍU CARLISTA: pola defensa de la nuesa tierra

Dalgunes reflexiones sobre Solidaridat Catalana (1906-2006)

Dalgunes reflexiones sobre Solidaridat Catalana (1906-2006)

Javier Cubero* 02-08-06

Va unos meses recibí una carta del sacerdote xesuita Artur Juncosa, presidente d’ ”Amics de la Història del Carlisme de Catalunya”, invitándome a ún de los actos que con motivu del centenariu de la “Solidaritat Catalana” entamaba esta asociación cultural, nél desendolcóse, nel Atenéu Barcelonés, una interesante mesa redonda na qu’intervinieron l’editor Rafel Borrás, los historiadores Josep M. Solé y Enric Olivé, Enric Pujol (ERC) y el parllamentariu catalán Albert Riera (CIU), el xoven historiador carlista Hèctor Mir, miembru del Consell Nacional del  Partit Carlí de Catalunya, y por último D. Carlos Hugo de Borbón-Parma.

La Solidaritat Catalana de 1906 representa la primer plataforma na que los partíos catalanistes de la época, la Lliga, el Partit Carlí y los republicanos federalistes se van xunir, pa facer llegar con fuerza a Madrid les vindicaciones catalanistes. La Solidaritat Catalana supo espertar la ilusión de numberosos catalanes, algamar importantes éxitos electorales y xenerar un movimientu social al so alrodiu, marcando un antes y un dempués na hestoria del nacionalismu catalán. Esti hitu históricu foi posible gracies a que los dirixentes catalanistes de la época supieron comprender la necesidá d’una aición política conxunta en defensa de Cataluña, dexando a un llau les vieyes rivalidaes partidistes. Tocántenes al entusiasmu qu'esta acertada unidá catalanista despertó na ciudadanía catalana, el parlamentariu carlista asturianu Vázquez de Mella afirmaba en 1907 que la Solidaritat Catalana supiere canalizar “un sentimientu xunitariu nel Pueblu Catalán”.

Anque la Hestoria seya una d’eses ciencies sociales tan poco apreciaes pola sociedá d’anguaño, el recuerdu de quienes tuvieron enantes que nós tien la utilidá de danos a conocer los sos errores y los sos aciertos. Dende va trenta años la historia del asturianismu políticu defínese por una serie de xuniones non mui bien feches y d’escisiones, de llentos averamientos y de rápidos desencuentros, fasta llegar a la situación d’anguaño. Y creo que nun taría de más averáse un pocu a esta hestoria reciente y entrugáse’l porque de tanta inestabilidá política (que tuvo acompangada d’una marxinalidá nun menos significativa), especialmente nestos momentos nos  que tantu se fala de coaliciones.

Tres la ufierta electoral que recibió Andecha Astur de la Mesa de Unidad de los Verdes, féxose publico lo que enantes namái yeren rumores, les conversaciones d’ IAS tanto con AA como con Los Verdes d’Asturies, grupos asturianistes llocales o independientes. Según el comunicáu de 26 de xunetu d’IAS, estes conversaciones teníen por oxetu treslladar la propuesta d’ “una alternativa electoral d’izquierdes, ecoloxista y asturianista”, proponiendo de cara a les próximes eleiciones asturianes la negociación d’un programa electoral común y la búsqueda d’un nome pa la candidatura que seya integrador de los diferentes grupos. Evidentemente tan dándose pasos que podríemos considerar como positivos, pero sin embargu  plantéguense dalgunos interrogantes: ¿Preténdese un simple pactu electoralista y coyuntural o bien aspirase a construyir una plataforma que vaya más allá de la próxima cita electoral y sea capaz d’algamar una incidencia rial na sociedá asturiana? ¿Quierse una coalición llimitada a unos grupos predeterminaos o una plataforma xunitaria qu’ integre a tolos partíos y sectores d’auténticu calter asturianista, ecoloxista y d’ izquierdes? A estes entrugues hai que responder con fechos, no con guapes pallabres.

Polo demás, recuerdo que’l Partíu Carlista tien a recostines unes cuantes décades d’asturianismu, ecoloxismu ya izquierdismu; que nun recibió nenguna invitación a nenguna d’estes conversaciones; y que los carlistes siempre trabayemos con llealtá, honradez y tresparencia al serviciu de la nuesa Patria: Asturies. 

*Artículo publicado en http://www.infoasturies.net/ y www.asturnews.com

*Voceru del Partíu Carlista d'Asturies

* Candidatu en 2004 al Senáu y al Parllamentu Européu. 

¿Y esta publicidad? Puedes eliminarla si quieres
¿Y esta publicidad? Puedes eliminarla si quieres

0 comentarios

¿Y esta publicidad? Puedes eliminarla si quieres