Blogia
PARTÍU CARLISTA: pola defensa de la nuesa tierra

Llibros

Novedad editorial de la Biblioteca Popular Carlista

Novedad editorial de la Biblioteca Popular Carlista "ESTUDIANTES Y OBREROS CARLISTAS DURANTE LA DICTADURA FRANQUISTA. LA AET, EL MOT, Y LA FOS"

Josep Miralles Climente, Biblioteca Popular Carlista nº 16, 338 páginas. Prólogo de Evaristo Olcina. Madrid, mayo 2007. PVP 18 Euros.


Una aproximación histórica seria, amena y rigurosa de la presencia carlista en las luchas obreras y universitarias desarrolladas durante la dictadura de Franco. A modo de apéndice, se incluyen en el libro numerosos documentos publicados en la prensa carlista clandestina de aquellos años, así como otros rescatados de archivos, tanto oficiales como particulares. Un excelente libro.

Los libros de la Biblioteca Popular Carlista pueden solicitarse a: 

Javier Onrubia Rebuelta

Apdo. 10185  28080 - MADRID

fjonrubia@inicia.es 600 692 039

"EL CARLISMO CONTEMPORANEO EN IMAGENES"

Acaba de aparecer el libro "EL CARLISMO CONTEMPORANEO EN IMAGENES", número 15 de la Biblioteca Popular Carlista, del que es autor nuestro compañero Ramón Garzón Sáez. En esta obra se publica una selección de fotografías -casi todas ellas a color- de tema carlista hechas por él desde 1960 hasta fechas muy recientes. Las actividades del Partido Carlista en Burgos, Arbonne, Montejurra, Villalar de los Comuneros, Pamplona, Tolosa, Bilbao, Estella, Valladolid, Lamindano, etc, aparecen en estas fotos inéditas hasta ahora.

PVP 15 euros, 120 págs.

EL PENSAMIENTO POLITICO DE DON JAVIER DE BORBON PARMA (1968-1977)

"EL PENSAMIENTO POLITICO DE DON JAVIER DE BORBON PARMA (1968-1977)"

Ediciones Arcos, colección Biblioteca Popular Carlista, núm. 14. Madrid, enero 2007. 145 págs. Ilustrado. PVP 12 euros.


Una selección de textos de Don Javier, que servirán como introducción para conocer un poco mejor a este excepcional personaje, del que este año se cumple el XXX aniversario de su muerte.

 

Los libros de la Biblioteca Popular Carlista pueden solicitarse a: 

Javier Onrubia Rebuelta

Apdo. 10185  28080 - MADRID

fjonrubia@inicia.es 600 692 039

Nos comen. Contra el desmantelamiento del mundo rural en Asturias

Nos comen. Contra el desmantelamiento del mundo rural en Asturias VV.AA.


Este libro pretende realizar un análisis de la agricultura, el campesinado y el mundo rural en la época de la globalización capitalista. Se trata de una visión múltiple y colectiva, en el que se entrecruzan miradas sobre aspectos pasados y presentes, locales y globales. Pero el objetivo del Grupo de Agroecología y Consumo Responsable al escribirlo no es sólo describir una realidad. Cada una de las líneas de este libro está escrita con una necesaria intencionalidad política: mostrar los efectos de la globalización para contribuir a detenerla.
Nos comen está estructurado en tres partes. La primera de ellas, “Capitalismo, agricultura, ecología y territorio” tiene como objetivo analizar el proceso de implantación histórica del capitalismo agrario, contraponerlo a la agricultura campesina de las sociedades precapitalistas y mostrar las consecuencias sociales, ecológicas y territoriales del modelo dominante de producción, distribución y consumo de alimentos. La segunda parte del libro, “El desmantelamiento del mundo rural en Asturias”, pretende ser una forma de ilustrar, con el análisis específico de la agricultura asturiana, las consecuencias reales del progreso y la modernización agrícolas. La tercera parte, “Cultivamos, comemos… decidimos”, muestra experiencias prácticas de agricultura y consumo responsables, analizando sus discursos y sus prácticas. El objetivo de esta parte, complementaria al análisis del resto del libro, es expresar que las alternativas a la globalización capitalista son no sólo necesarias, sino también posibles.

2005, Cambalache [Precio: 12 euros]

LOS HOMES DE BRONCE

LOS HOMES DE BRONCE Xandru Fernández, Trabe. 344 Páxines.

 

Cada vez que'l «cipayu» capitán Argüelles siente la pregunta «Y bien, capitán, ¿quién manda agora nes Españes?», sabe que detrás d'esa voz ta l'odiáu don Diego del Valle, el cabezaleru carlista emboscáu nos montes de Peladura, qu'ataca una y otra vuelta'l pueblu de Santandrés, el mesmu que lu viera nacer.

 

Al rodiu de don Diego y del sobrín, Miguel Martínez de la Vega, Xandru Fernández compón esta espléndida novela histórica na que sabe conxugar la escaramuza bélica, centrada na última guerra carlista, col drama d'una saga familiar enfrentada, enllena d'escuros y tráxicos secretos que la narración va desvelando, nuna obra mui bien estructurada y desenrollada con axilidá y soltura.

 

La bayura de personaxes –históricos unos, de ficción otros–, les sos acciones, contradicciones, pruyimientos y deseos vienen a dibuxanos un mundu nel que'l ser humanu nun ye, les más de les veces, amu y señor del so destín, y la verdá albídrase como una llinia borrinosa y malapenes percibible, nunca d'una pieza.

 

Esta escelente novela trata un tema cásique escaecíu de la historia d'Asturies: la participación de bien d'asturianos nes guerres carlistes qu'hubo nel llargu periodu de 1833 a 1876.

 

Xandru Fernández (Turón, 1970), narrador, traductor y poeta, tien publicaos dellos títulos esenciales, tanto en prosa como en versu, de la Iliteratura asturiana, la mayor parte en Trabe.

El Carlismo contra Franco

Josep Carles Clemente. Flor de Viento Ediciones, octubre 2003 

Les Noticies, 25 de xineru 2004

Josep Carles Clemente documenta nun llibru'l llabor anti-franquista del carlismu

 Na obra, publicada orixinalmente en 1976 con importantes recortes de la censura, relátase la evolución del movimientu a lo llargo varies décades

J. L Piquero

Ún de los movimientos políticos más orixinales d'Europa foi, ensin dulda, el carlismu, presente na historia d'España durante dos sieglos. Mal entendíu por munchos y simplificáu davezu, el carlismu foi sobremanera un movimientu dinámicu, que trato de dar respuesta a los problemas de cada momentu concretu y que foi evolucionando con la sociedá. Non d'otramiente diba explicase que de representar el pensamientu más reaccionariu pasara a ser un elemento d'oposición al réxime de Franco y, yá en democracia, parte de la coalición Izquierda unida cuando ésta nació.Ye precisamente'l periodu franquista'l qu'estudia Josep Carles Clemente nel llibru "El Carlismo contra Franco", subtituláu "De la guerra civil a Montejurra 76". La obra ye una reedición actualizada d'otra publicada en 1976 con importantes recortes del gobiernu y considerada un testu de referencia. 

Hacia'l socialismu federal

Lo primero que Clemente niega ye'l supuestu calter regresivu del carlismu, incluso no sos entamos. Pa ello invoca los programes marcadamente sociales que'l movimientu siempre defendió. Tamién apela a la opinión de Karl Marx, qu'afirmo que'l carlismu yera "un movimientu llibre y popular en defensa de tradiciones muncho más lliberales y rexonalistes que l'absorvente lliberalismu oficial (qu'encarnaba los valores del militarismu, el capitalismu y l'aristocracia latifundista)".Eso sí, Clemente nun niega que'l partíu viose sometíu a mui varies influencies a lo llargo la so historia, habiendo dellos importantes momentos en que los integristes dominaben l'aparatu. Pero significativamente, les facciones más derechistes acabaron siempre abandonando'l carllismu o siendo espulsaes.El gruesu del llibru ta dedicáu al periodu que va desde l'alzamientu del 18 de xunetu a l'actualidá. Los carlistes participaron na guerra del llau del bandu nacional principalmente a causa de la persecución relixiosa impulsada o consentida pola Republica. El carlismu aportó a la contienda una fuerza de choque decisiva: el Requeté. Agora bien, les discrepancies con réxime naciente foron mui tempranes. Los representantes lexítimos del carlismu (el rexente Javier de Borbón Parma - depués Javier I - y el so delegáu, Manuel Fal Conde) opunxéronse a la unificación de falanxistes y tradicionalistes nel mostruu auspiciáu por Franco, la inverosímil FET de las JONS, siendo por ello espulsaos d'España.Los años siguientes diben ser un continuu tira y afloxa entre la dictadura y los carlistes. Esta tensión acabó col divorciu radical entre los sectores más reaccionarios del tradicionalisme (afectos al réxime) y el carlismu oficial de Javier de Borbón Parma y del so fíu y heriede, CarlosHugo. A mediaos de los 60, el partíu pasaba dafechu a la oposición, presentando un proyectu políticu de corte democráticu y federalista y basáu nos principios del socialismu autoxestionariu.L'autor de "El carlismo contra Franco", Josep Carles Clemente (Barcelona, 1935), ye historiador y ún de los mayores especialistes españoles nel carlismu dende la vertiente progresista del movimientu (la oficial anguaño). Ye autor de llibros como "La guerra de los matiners", "Crónica de los carlistas" o "La Princesa Roja".

Hacia un desarrollo rural sostenible

Hacia un desarrollo rural sostenible

 Grupo de educación popular. Cambalache. 246 pp. 14,70€

Con este libro se cierra un proyecto iniciado el veintiséis de septiembre bajo el título Desarrollo Rural 2001: de la crisis a la sostenibilidad ; pero, al mismo tiempo, lo abrimos, en la medida en que la mayor parte de lo que allí se habló se recoge en estas páginas y, por tanto, se hace accesible a todas aquellas personas que quieran volver sobre ello. La estructura principal de este libro se centra en los sectores de ganadería, agricultura, turismo y sector forestal, por ser, si no los únicos, sí los más significativos para articular el desarrollo rural. El último apartado está dedicado a proyectos integrales, que poseen una dimensión comunitaria. Cada bloque social se abre con un análisis teórico y continúa con experiencias de desarrollo rural sostenible.

Doctrina Asturianista

Doctrina Asturianista

Junta Regionalista del Principado-1918

Prólogu de Pablo San Martín

En 1916 reúnese en Cuadonga una gran asamblea que quier estructurar una gran opción política rexionalista p'Asturies. A ella acuden veintisiete comités rexonalistes, xaimistes, sindicalistes llabriegos, etc, con alrededor de seis mil asambleístes. Poco más tarde, yá n'Uvieu, queda constituída la Xunta Rexionalista del Principáu d'Asturies, de la que'l tradicionalista Vázquez de Mella va ser presidente honoríficu, y Álvaro Fernández de Miranda, Vizconde de Campo Grande, presidente efectivu. Esti, xunto con Ceferino Alonso y Xosé González, dos destacaos rexonalistes, publica en 1918 la Doctrina Asturianista, testu ideolóxicu oficial del nuevu partíu, onde se revindica la propia personalidá estremada d'Asturies y la so autonomía.

ISBN 84-8053-131-2
112 páxines
990 pesetes - 5,95 euros