Blogia
PARTÍU CARLISTA: pola defensa de la nuesa tierra

El Partíu Carlista sofita la campaña Democracy for Asturies‏

El Partíu Carlista sofita la campaña Democracy for Asturies‏

COMUNICÁU

 

El Partíu Carlista d’Asturies considerando que'l réxime lliberal-caciquil esistente anguaño n’Asturies afitase estructuralmente nun secuestru permanente de la soberanía popular comunica públicamente la so decisión de sumase a la campaña “Democracy for Asturies” en cuantes qu'entiende que constitúi un espaciu potencial pa desendolcar un trabayu xunitariu dende distintes posiciones ideolóxiques.

 

Reparando en que sí bien n’Asturies esisten dellos procedimientos y mecanismos institucionales que son propios d’una “democracia formal” el desendolcu d’una sociedá vraeramente democrática vese torgáu por numberosos factores a toos los niveles.

 

De mano'l marcu constitucional esistente afitase nuna “Constitución” que nun ye una constitución democrática ellaborada dende la mesma sociedá tres un procesu vraeramente constituyente sinón una “carta otorgada” poles oligarquíes franquistes. Asina al nun dase nos años 1970 nenguna rotura democrática col franquismu el réxime carez de cualquier tipu de llexitimidá d'orixe dende una perspeutiva democrática. Dientro del marcu constitucional posibilitase'l status autonómicu vixente n’Asturies anguaño, pero tala "autonomía” ye estructuralmente dependiente del Poder central y polo tanto anulable llegalmente con independencia de la voluntá popular asturiana. Tamos pos énte un autogobiernu concedíu esternamente dende enriba que nun permite la materialización real del pueblu asturianu como suxetu políticu. Amás l'autonomía esistente consiste na simple delegación de competencies a una Alministración "periférica” ensin que esto se traduza en nengún momentu nun desendolcu de la capacidá real d'autogobiernu de la mesma sociedá civil n’Asturies. La esistencia d'un sistema eleutoral antipluralista que favorez el bipartidismu, l'ausencia de mecanismos de participación y control ciudadanu, la destruición de la cultura democrática esistente nos años 1960 y 1970 col paralelu espardimientu de pautes socio-culturales que promueven la desmovilización y l'irresponsabilidá comunitaries, y la clientelización de gran parte de la sociedá asturiana al traviés de practiques caciquiles, conformen una realidá sociu-política incalificable como plenamente democrática.

 

Nun se trata pos de reivindicar namás que la ciudadanía asturiana sía la titular de la soberanía sinón de que se constituya vraeramente nel so suxetu efeutivu pudiendo determinar non yá cual ye’l modelu d'estructures xurídico-polítiques sinón tamién el modelu de polítiques económiques, culturales y medioambientales que se van a desendolcar na realida concreta. Y pa eso ye imprescindible una cultura política bien distinta de la qu'esiste nestos momentos na sociedá que, en cuenta de fomentar pautes de negociación y alderique llibres, xira alredor del autoritarismu vertical y de la autocensura. Por eso urxe la emerxencia d'espacios de converxencia ente distintos axentes sociales y políticos pa entamar ferramientes d'aición coleutiva que permitan camudar la correlación de fuercies de tala manera que’l pueblu asturianu pase de ser l'oxetu pasivu de la política a ser el so suxetu protagonista.

 

Nel conceyu de Xixón, nel día 14 d’agostu.

0 comentarios