Blogia
PARTÍU CARLISTA: pola defensa de la nuesa tierra

Llibros

Carlismu y lliteratura asturiana

Carlismu y lliteratura asturiana

Asturnews 11/09/2010


Xuan Xosé Sánchez Vicente



Javier Cubero acaba d’asoleyar en Trabe Del Romanticismu al Rexonalismu: escritores carlistes na lliteratura asturiana, que fue, nel so día, premiu “Fierro Botas” d’ensayu.

 

Empondero’l llibru y recomiéndolu.

 

En primer llugar, porque sigue afondando nuna xera que s’entamó fai poco, la de facer ver que la hestoria d’Asturies (la sociedá asturiana) fue más que la dictadura de Franco (o, más vagamente y más atrás, el dominiu “malváu” del capitalismu) y les organizaciones obreres con raigañu na I y II Internacionales (esto ye, los teóricos o reales pás de les organizaciones sindicales y polítiques hexemóniques güei).

 

Javier Cubero afonda, entós, nesa llinia que yo, modestamente, abrí fai tiempu y na que profundizó de forma notable Pablo San Martín Antuña: la de señalar que, enantes y además de les organizaciones güei hexemóniques nel discursu, hebo más hestoria: federalismu republicanu, federalismu de dereches, carlismu federativu, xuntaxeneralismu foral, etc. Nuna palabra, una realidá munchu más enriquecedora que la que se nos quiso pintar.

 

En segundu llugar, el llibru de Javier vien sorrayar un aspectu perimportante de la nuestra tradición cultural, política y lliteraria: la xuntura de lo más importante d’ella con posiciones relixoses, tradicionalistes, foralistes, etc. y, pela cueta, la oposición de les organizaciones obreres (salvo, en parte pequeña, les de mena republicano-federal) a l’autonomía, la llingua y la cultura asturianes.

 

El llibru de Javier, que nun se llimita a Asturies, sinón qu’ensierta la tradición carlista y “conservacionista” nel panorama xeneral européu de resistencia a la uniformidá, a la pérdiga de tradiciones y a los efectos sociales afarantes de la revolución industrial (colos sos arreyos casi universales al monarquismu, a la relixón y al campu), ye, per otru llau, un llibru profundu y interesante.

 

Sólo una cosa, al marxen de lo dicho, y a propósitu del Padre Galo, reconocíu de forma xeneral como un gran poeta y como un poeta “modernu”: ¿En qué estáu m’atopaba yo les varies vegaes que lu lleí que -salvu daqué rellumucu ocasional- inxamás fui pa ve-y al cadavedián tales virtudes?

Yá ta nes llibreríes "Del Romanticismu al Rexonalismu: escritores carlistes na lliteratura asturiana"

Yá ta nes llibreríes "Del Romanticismu al Rexonalismu: escritores carlistes na lliteratura asturiana"

Premiu «Fierro Botas» d’Ensayu 2009
Javier Cubero de Vicente
Prólogu de Lluís X. Álvarez
14 x 21,5 cm
192 páxs.

 

«[...] (e)l repasu de Cubero al carlismu y al asturianismu (enllenu de datos y noticies nueves y de xuicios novedosos) tien nel llibru’l propósitu de pone-y marcu a un tema principal de calter lliterariu: trátase de reivindicar la pertenencia carlista –en graos estremaos de compromisu sigún época y persona– de cuatro conocíos escritores de les lletres asturianes, que son Xuan M.ª Acebal, Manuel Fernández de Castro, Enrique García-Rendueles y Fernán-Coronas, el padre Galo Fernández. [...] El plantegamientu de Cubero tien muncho interés na medía en que sorraya n’Asturies el conteníu tradicional-rexonalista del carlismu a la escontra del tirón centraliegu lliberal –más allá de la llucha dinástica y de la cuestión relixosa– y amuesa les distintes postures énte’l mitu cuadonguista, que por mor d’un arcu llargu de motivaciones nun diba ser superáu hasta los tiempos de Conceyu Bable».

Llingua, clase y sociedá

Llingua, clase y sociedá

Rafael R. Valdés, Rubén Vega y Xulio Viejo (ed.)

Ediciones Trabe. 368 Páxines.

 

A pesar d’existir un debate social sobre la relevancia de la dimensión de clase tocante les maneres d’establecer convenciones que fixen les formes cultes y incorrectes d’una llingua o, en situaciones de billingüismu, a cómo esti factor se convierte en marcador de clase; a pesar d’haber el consensu de que les llingues más p’allá de ser ferramienta de comunicación desenrollen un papel nes rellaciones sociales, nun había esperiencies onde investigadores de distintes ciencies y disciplines participaran en xunto nun mesmu espaciu de trabayu al envís d’analizar la dimensión social d’ún de los elementos que caltericen y definen el ser humanu: el llinguaxe.

 

El Seminariu Llingua, Clase y Sociedá, celebráu na Universidá d’Uviéu ente los díes 27 y 30 de marzu de 2006, supo poner en contactu filólogos, historiadores y sociólogos y facer qu’hubiera alderique y intercambiu d’idees. Amás, foi a que les ponencies se centraran sobre manera nel usu idiomáticu distintu que se da ente les clases populares y la vanguardia del movimientu obreru y nel analís d’actitúes, mentalidaes y ideoloxíes llingüístiques, derrompiendo caminos nuevos y necesarios. Y esti llibru ye resultáu directu d’aquel Seminariu, ufiertando al públicu xeneral les ponencies qu’ellí se lleeron, a cargu de dalgunos de los meyores investigadores y profesores de les distintes disciplines dende les que s’analizó’l fechu llingüísticu y la so dimensión social.

Aproximación biográfica a un rey carlista: Don Javier de Borbón Parma

Aproximación biográfica a un rey carlista: Don Javier de Borbón Parma

Ediciones ARCOS, 209 pags., 2008 —- P.V.P. 18.00 euros.

Josep Carles Clemente, profundo conocedor de la vida y la obra de Don Javier, nos ofrece en este nuevo libro de la BPC (Biblioteca Popular Carlista) nuevos datos y documentos -inéditos hasta la fecha- sobre el”viejo rey carlista”. La princesa  María Teresa de Borbón Parma es la autora del epílogo del libro.

Este libro puede solicitarse a Javier Onrubia Rebuelta: fjonrubia@inicia.es

Prosimamente

Prosimamente

Tres asoleayar “Intervenciones” de Noam Chomsky (Colección Camilo Cienfuegos) y Los ámbitos de la Nación Asturiana de Xaviel Vilareyo (Colección Ensayu) la editorial Espublizastur anuncia que prosimamente asoleyará un ensayu de José Carlos Loredo Narciandi (Xixón, 1971) entituláu “Pegoyos y Muruecos d’Asturies. (Cosiquines d’una lleenda Urbana)” na que ufre una reflexón sobre los bancales nos que s’afita la identidá asturiana, pero tamién los “furacos” per onde esa identidá se ta esfarraplando.

¿Por qué ta mal visto ser nacionaliegu? La rempuesta ye primer reflexón, pa entrar darréu a analizar el “dase a España”, destín defendíu pal nuesu país por dalgún españolista y la so rellación col crime identitariu consistente en facer d’Asturies una “rexón pa turístes” y tolo qu’ello conlleva,…otru componente d’esti destín velu l’autor na emigración y nes “lleendes urbanes”. En “Pegoyos y muruecos d’Asturies”  denúnciase la idega d’Asturies como “parte útil” d’España, exemplificada anguaño en casos abondo como’l banzáu de Caliao o les redes d’alta tensión.

Nun falta tampoco nesta obra, un analís d’urxencia y críticu enforma sobre la “mentalidá asturiano”, el grandonismu como complexu d’inferioridá. L’autor peracaba l’ensayu col analís del casu de la Llingua como exemplu cimeru de lo qu’Asturies fai consigo mesma.

“Pegoyos y muruecos d’Asturies” ye’l tercer volume de la coleición “Ensayu”, un espaciu de reflexón de temática asturiano y na llingua de nueso.

JOSÉ CARLOS LOREDO NARCIANDI

Doctor en Psicoloxía pola UNED y Llicenciáu en Filosofía y Ciencies de la Educación (seición Psicoloxía),  ye profesor d’Historia de la Psicoloxía na UNED.

José Carlos Loredo Narciandi, tien espublizaos más d’una ventena d’artículos en revistes ciéntifiques y ye autor del llibru “Lecturas de historia de la psicología” (UNED, 2001),  amás de participar en delles obres coleutives. Ye autor de trabayos nel ámbitu de la Historia y Sistemes de la Psicología y ente los sos intereses tan les tradiciones constructivistes en psicoloxía y les tecnoloxíes de la subxetividá.

Con “Pegoyos y muruecos d’Asturies” espubliza’l so primer llibru d’ensayu, anque tien dalgún ensayu curtiu asoleyáu en dalguna revista y ye collaborador na tribuna d’opinión de dellos medios dixitales asturianos.

Novedad editorial de la Biblioteca Popular Carlista

Novedad editorial de la Biblioteca Popular Carlista

Utilísima obra la que han escrito estos dos compañeros de Salamanca, dirigida, principalmente, a los lectores del ámbito universitario. Bien escrita, narrando lo hechos esenciales, es la primera aportación a los numerosos actos a celebrar por el 175 años del Carlismo.

Nuevo libro sobre la figura de Raimundo Villaflor y la izquierda peronista argentina

Nuevo libro sobre la figura de Raimundo Villaflor y la izquierda peronista argentina

Raimundo Villaflor. El Peronismo Alternativo.

Javier Onrubia Rebuelta, Ediciones Arcos, 109 páginas., PVP 10 Euros

Ha sido publicado recientemente un libro sobre la figura de Raimundo Villaflor (Buenos Aires, 1934-1979), quien llego a ser uno de los principales responsables de las Fuerzas Armadas Peronistas (FAP) y del Peronismo de Base (PB), organizaciones que formaban parte de la nuevas corrientes de izquierda (la TRP, la Tendencia Revolucionaria del Peronismo) surgidas en Argentina, tras la crisis del movimiento peronista en la década de 1960. Estas dos organizaciones fueron las principales promotoras de la llamada “Alternativa Independiente de la Clase Obrera y del Pueblo Peronista”, un proyecto político alternativo tanto el peronismo clásico, como a las opciones leninistas, que buscaba construir un Socialismo desde la base, sin ningún tipo de burocracias ni de centralismos. Villaflor fue asesinado el 7 de agosto de 1979 en la tristemente famosa Escuela de Mecánica de la Armada (ESMA) de Buenos Aires.

El libro puede solicitarse en la siguiente dirección:

Apdo. 10185  28080 - MADRID

Nº 17 de la Biblioteca Popular Carlista

Nº 17 de la Biblioteca Popular Carlista

Nuevo libro escrito por nuestros compañeros Julio Gómez y Jaume Campás y editado por la Biblioteca Popular Carlista.

Biblioteca Popular Carlista

APDO. DE CORREOS 10185-28080 MADRID

TLF: 600 692 039 

Índice:

Apunte biográfico de Salvador Campás: historia de una evolución sin dejar de ser fiel a las convicciones (Pág. 1)

Etapa introductoria

Después de la guerra

Elecciones en Centelles

En el marco catalán del Carlismo

De la transición carlista a la transición democrática

Hechos de Montejurra de 1976

Assemblea de Catalunya

Evolución carlista

Opciones políticas de la revista “Quicarell”

Un libro avalado

Legalización del Partido Carlista

Elecciones de 1979 

Una presencia permanente (Pág. 43)

I.- Tres siglos de lucha continua

II.- Hechos de la memoria colectiva carlista

III.- El Aplec de Montserrat

IV.- El acto de Montejurra

V.- Algunas otras cuestiones

VI.- El Pueblo Carlista, la realidad plural del Carlismo

VII.- La Dinastía, otro elemento básico del Carlismo

VIII.- Un país en decadencia y una sociedad envilecida 

Apéndice grafico (Pág. 193)

Fuentes consultadas (Pág. 205)

Bibliografía (Pág. 207)